Lyylin Salonki

Lyylin Salonki syntyi Sallan Taideseuran ideasta vuokrata tyhjillään ollut liiketila kesänäyttelypaikaksi. Osoittautui, että taiteen ja käsitöiden esittely– ja myyntitilalle oli tarvetta, joten vuokrasopimusta jatkettiin ja tässä sitä ollaan.

Lyylin Salonki toimii liiketilassa, jonka Lyyli ja Oskari Rantala rakennuttivat työpaikakseen ja kodikseen vuonna 1959. Liiketilassa he pitivät Sallan Vaate-nimistä tyylikästä vaatekauppaa vuoteen 2010. Myöhemmin liiketiloissa toimi kodinkoneliikkeet Konevinkki ja Veikon Kone.

Lyylin Salonki tuntui luontevalta nimeltä paikalle, jonka historia on monelle sallalaiselle tuttu.

Lyylin Salongin taidenäyttelyt ja kahvila Kuulintu ovat avoinna joka päivä, arkisin klo 10-17, viikonloppuisin 12-18

Toimintaa Lyylin Salongissa

Lyylin Salonkin on vapaaehtoisten Sallan Taideseuran jäsenten ylläpitämä monitoimitila. Tavoitteena on tarjota edullista tilaa käsityö– ja taideyrittäjille ja tuoda näin esille sallalaista osaamista.

Toiminnalla ei tavoitella voittoa, mutta jos niin sattuisi käymään, tuotolla rahoitetaan Taideseuran toimintaa ja seuran järjestämiä tapahtumia. Jos kiinnostuit, käy vilkaisemassa, millaista toimintaa on järjestetty.

Taideseuran toiveena on, että Lyylin Salongista muodostuu kaikenikäisten kohtaamispaikka. Ostopakkoa ei ole, vaan tiloihin voi tulla tekemään omia käsitöitä ja tustumaan muihin samanhenkisiin. Yllättäen voi päästä mukaan vaikka joikuesitykseen.

Tiloissa toimii jatkuva Sallan Taideseuran jäsenten myyntinäyttely. Lisäksi näyttelyiden välissä on mahdollista vuokrata seinätilaa omaa näyttelyä varten.

Lyylin Salongista löytyy myös

• Kahvila Kuulintu
  • Lahjapaja Virvetuli
  • Lankakauppa
  • Taidetarvikemyynti
  • Sallalaisia käsitöitä
  • Taidetyöpaja

Taiteen ja käsitöiden tekijä, haluatko esitellä ja myydä töitäsi

Vuokraamme lyhytaikaisia (min 1kk) myyntipöytiä edullisesti käsityön ja taiteen tekijöille. Pääpaino tuotteissa toivotaan pysyvän sallalaisena ja käsin tehtynä. Taideseuran jäsenille myyntipöytä edulliseen jäsenhintaan.

Yhteiset tilat mahdollistavat tuotteiden esittelemisen laajemmalle yleisölle ja hyödyttävät kaikkia samoissa tiloissa työskenteleviä. Jos sinulla on pienimuotoista yritystoimintaa tai olet sellaista suunnittelemassa, tule katsomaan ja juttelemaan.

Kotilappi-lehden juttu aiheesta